Summering: Årets första julisar

Fördelen med att ha vänner är ju det faktum att det är tillåtet att både ge och få - och dessutom öppna - julklappar före julafton. För det måste fan vara ett brott mot de mänskliga rättigheterna att lägga ut julisar under granen innan julaftons kväll. Att behöva gå runt där och längta, sukta, drömma om mjuka och hårda paket alldeles, alldeles för länge. Det var ju lite värre när man var liten Maggan, men det är fortfarande ett helvetes kval. Med kompisar däremot är det liksom inte tabu att öppna paketen när man får dem: de allra flesta kräver till och med att man gör det på studs för att få se reaktionen.

För några dagar sedan kom Jonna med den första julisen innan hennes jag-skulle-velat-följa-med-tripp till Chile. Ett paket te fick jag och det kan ju jag behöva i mitt tillstånd. Att det är sådär äckelnyttigt gör ju att man nästan tror att det är hon som har ett finger med i spelet vad gäller min sjukdom, för att jag inte ska glömma bort påsen på stolen i mitt rum.

I dag kom så ytterligare två julisar på Café 60, efter (gäsp) julavslutningen. Och vilka julisar! Av Siri fick jag Studentdrinkboken, med "200 recept på drinkar, partytricks och annat skoj". Nästan kusligt mitt i prick: rätt bok till rätt snubbe, liksom. Lär bli en höjdare på nyår! Och av sötisarna fick jag ett "Best of Maggan 2006"-kollage med bilder på mig i alla tänkbara tillstånd. Fyllebilder på sig själv kan ju vara en bitter påminnelse om att man kanske hade det lite för roligt, men här blev det bara roligt. Av respekt för min egen integritet (har jag kvar någon?) tänker jag inte fotografera tavlan. Ni som vill se den får snällt knacka på min dörr här ute i ghettolantis-Bromma.

Svårt att toppa detta; jag känner mig ganska nöjd som det är nu. Men okej, en julafton till ska jag väl kunna genomlida. Om ni så prompt kräver det av mig. Och det gör ni väl, släkt och vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback