Två fantastiska musikhändelser

Fantastisk musikhändelse 1: Melodifestivalens "jokrar" presenterades i (går) kväll: Idol-Sebastian, Uno Svenningsson och Irma Schultz, Magnus Uggla - och The Ark! Nämen är det inte alldeles, alldeles fantastiskt? Jag älskar The Ark, jag älskar schlager och jag älskar kombinationen det innebär att få se The Ark i Schlagern. Jag hade det visserligen på känn, när tidningarna skvallrade som värst förut, men trodde ändå inte på det förrän "dörren öppnades" (ni som såg programmet vet vad jag snackar om). Där stod de - livs levande. Tada! Och tada i mitt hjärta som hoppade högt av lycka, eufori och allmänt välmående. 3 februari. 3 februari! 3 fucking jävla februari!!!

Fantastisk musikhändelse 2: Asså SVT kan ju när dom verkligen vill. Som i presentationen av "Årets 50 bästa skivor"-lista. Plats 1: TV On The Radio! Men dra nånstans! Fruktansvärt ... bra! Jag älskar dem. Och visserligen har det blivit världens hajp i bloggvärlden kring skivan på sistone. Men förstaplatsen ... Jag trodde aldrig ... Bravo, SVT! Bravo, Musikbyrån! Shit, va' före alla jag känner mig nu som lyssnar på dem ... tihi ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback