"Du har två alternativ"

Jag var på Karolinska Sjukhuset i dag. På en konferens. Om mina tänder. Ett halvdussin "ledande experter på området" satt i ett rum och diskuterade hur de skulle få bort mitt underbett. (När jag skrev detta precis skrev jag "underbart" i stället för "underbett". Inte riktigt det ord jag skulle beskriva det hela bäst med).

Under tiden satt jag i ett annat rum. Sen kom det in typ tio pers - jag har aldrig känt mig så uttittad i hela mitt liv - och jag fick klart för mig att i mitt fall kan dem operera i käken på två olika sätt. Känsliga läsare varnas härmed.

Den första metoden går ut på att dem skär upp överkäken och flyttar fram den. I hålet som då uppstår på det ställe där man flyttar framåt, sätts två metallplattor in. Varje morgon och kväll under en viss tid ska jag sedan skruva dessa plattor för att få rätt spänning på dessa plattor. Omständligt? Ja. Överjävligt? Det också.

Den andra metoden var ännu lite vidrigare. Den går ut på att man på samma sätt skär i käken och flyttar fram överkäken. Men i hålet som uppstår sätter man, i stället för metallplattor, nytt ben - från mig. Närmare bestämt ett av mina revben, som omformas och sätts in i käken! Fatta att jag kanske åker på att ha ett av mina egna revben i käften!

När tar detta vedervärdiga tandhelvete slut??!

Som grädde på moset fick jag efteråt reda på av min tandläkare, hon som sköter min tandställning, att nu väntar även tandställning i underkäken. Jag kommer alltså se ut som ett totalt missfoster och inte bara ett halvt. Tack! Tack! Och som matlagningsgrädde på moset berättade hon att när jag har tandställning i nederkäken utökas mitt underbett ytterligare. Som att det inte är big enough redan liksom!! Då blev jag bitterfitta och skitförbannad, men i verkligheten tackade jag så mycket för informationen (för att hon förstör mitt liv) och gick snällt ut genom dörren med vitnande knogar.

Kommentarer
Postat av: Helene

"förstör mitt liv" var väl lite att ta i. Förstår att det inte är så kul, men det måste ju fixas liksom.

Inte för att jag själv skulle vilja genom gå någon av dom där operationerna eller ens någon operation över huvud taget. Men du vet hur jag är.. min första reaktion är liksom HALLÅ!! DOM KAN SKÄRA UPP HELA KÄKEN OCH STOPPA IN DITT REVBEN!! HUR JÄLVA COOLT ÄR DET INTE!? SOM VÄRSTA GREYS ANATOMY!! Du måste erkänna att det är helt fantastiskt vad dom kan göra!

2007-04-23 @ 21:56:36
Postat av: Siri

Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag är så evinnerligt glad att jag föddes med perfekta tänder! (Sen att jag åkte på synfel, gluten & laktosallergi kan man ju jämföra.)

2007-04-23 @ 23:52:35
Postat av: Dennis

Synd att alla inte har lyxen att vara perfekta. Ibland tänker jag på att det måste vara väldigt jobbigt för alla er vanliga människor. Sen skrattar jag till lite och kollar tacksamt på mig själv i spegeln, medan jag öppnar en Brut och rättar till backslicken.

- Hehe.

Nämen allvarligt så har alla sina fittsaker! De ska skära i mitt öra till exempel.. Även om det finns en risk att min tinitus bara blir värre av operationen...! Till råga på det så måste jag vara vid medvetande under operationen...!! Hur fan ska jag klara det!? Jag höll faan på att svimma senaste gången jag såg Gregs Anatomy!! Fitta!

...

Det enda som känns bra är väl man kan finna lite tröst i att alla har sin egen.. hrm.. fitta...

2007-04-24 @ 00:21:44
Postat av: Edvin Ala(m)

Magg, jag har en del videoinspelningar där Dennis freakar ut (han är med andra ord full) och har en del bilder på honom (togs i lördags). Du vet hur jag nås, we can make a deal : )



Synd att Dennis inte bloggar längre, kanske dags att starta en "Dennis Wedin" blogg som är en parodi över hans politiska övertygelse....

Postat av: Riggan

Fast det där med metallplattor låter lite som när folk kör benförlängning eller nåt, skruvar skruvar lite dag för dag. Låter typ smärtsamt. Jag skulle lätt valt revbensmetoden!

Vill man vara fin..

2007-04-24 @ 18:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback