Gårdagens sosse, det var ju jag det

Jag var på butiksutförsäljning i går kväll. Lite sossigt, bara det. Men jag känner dem som har butiken och hade lovat att kika förbi. Väl där köpte jag jackan jag hade hängt undan - ett fynd för 400 ur en provkollektion av min favoritdesigner. Den får ni snart se i aktion. Bara det faktum att jag kunnat få se hela utbudet av kläder som skulle finnas på utförsäljningen i förväg är ju lite vip. Detta sagt i ett försök att få upprättelse, för nu kommer det jobbiga.

Efteråt var det nämligen nästan två timmar innan jag skulle träffa övriga Soetis Crew plus Tusse vid Fridhemsplan för förkrök på "Starren" enligt "billigt är bra"-principen. Så vad göra? Jo, jag gick till skolan, låste in jackan i skåpet för att slippa bära den - och började förkröka i all min ensamhet. Detta på mammas gamla spanska vin, som var så äckligt att jag var tvungen att hålla för näsan när jag klunkade i mig det och som ändå framkallade rysningar bara av blotta tanken på vad det var för något jag hällde i mig. Nästan en hel flaska 15%-igt vin senare var jag rejält "förkrökad" och efter en 226-gramare (Big 'n' Juicy) på "Donken" vid Norrmalmstorg tog jag bussen till Fridhemsplan, ready to party my ass off.

Och det gjorde jag också.

Olofs studentskiva på Mango Bar fick vänta; först skulle "Starren" intas. Och vi drack och vi drack och vi drack. När vi slutligen bröt upp såg vårt bord ut som jag-vet-inte-vad med alla ölglas. Säkert 25-30 stycken!

Väl på Mango Bar var stället skit och jag hade en aldrig upphörande känsla av ångest över att stöta på folk från gamla skolan, eftersom Olof valt att gå i "Blackan", precis som alla andra "gamla godingar" från förra skolan. Men det var - relativt - lugnt och jag stötte väl bara på en handfull som jag kände.

Hann även med att bli utslängd från stället två (2) gånger och det var väl det sossigaste av allt den kvällen. Jag var ju något korkad som gick ut i rökrutan med en öl i handen och när vakterna påtalade det uppvisade jag väl inte direkt alla tecken på att vara nykter. När en av vakterna sedan ställde den naturliga frågan hur det var med mig svarade jag att det var lugnt, men lät tydligen inte tillräckligt övertygande. Han sa åt mig att inte dricka mer, jag sa "visst" - och tog en klunk av ölen. Då lackade han, tog ifrån mig ölen och kastade ut mig. Sen tog jag mig in igen genom att smita bakom ryggen på dem och hade en trevlig stund inne på stället innan jag hänkade med Helene som skulle "ta en nypa luft". Tänkte inte på att vakterna stod där. Hade en Baccardi Breezer i handen och vakterna hade två frågor: dels undrade dem va' faan jag gjorde där fortfarande - "Hade vi inte sagt tillräckligt högt att du skulle lämna stället?!" - och dels varför jag höll en flaska i handen. Det första hade jag inget riktigt bra svar på och flaskan "hade nån kompis köpt". Aha, tjena, liksom. Den här gången tog dem till våld och jag satte mig i en trappa utanför, där jag fick sällskap av Helene. Sen drog jag med henne innanför repen för tredje gången och pratade med en "gammal flamma" från klassen, innan en enda blick från vakterna sa mer än tusen fucking jävla ord och dem laddade batongerna. Nej, skämt åsido, inga batonger laddade, men då hade vi tröttnat och skulle ändå gå.

Jag får naturligtvis skylla mig själv, det behöver ni inte berätta för mig. Men jag var ju inte direkt redlöst full, bara ordentligt påverkad. Att däremot ta en klunk öl framför ögonen på en vakt som precis sagt till mig att inte dricka mera, var ju varken smart eller särskilt genomtänkt. Hade jag flinat också är jag säker på att jag blivit golvad och fått handfängsel eller nåt.

Jag kommer definitivt aldrig gå tillbaka till det stället och jag är tveksam till om jag ens är välkommen dit något mer. På vägen hem fortsatte sosserierna när jag pissade i en rabatt på Sveavägen. Medan jag stod där såg jag en taxi komma åkandes. Jag hade hoppats på att få se den med tänd skylt som ett tecken på att den var ledig och att det bara satt en stackars taxichaufför i bilen som helt enkelt fick vända bort blicken för att slippa åsynen av min "tjofflong". Men skylten var släckt och alltså kan det teoretiskt ha varit festdeltagare i den, som såg hela "paketet". Ångest. 

Detta scenario avslutar min sossigaste kväll på länge!

Kommentarer
Postat av: Riggan

..när ordet "bottennapp" inte räcker till..

2007-04-28 @ 15:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback