Jag funderar på om jag har ett liv

Jag vet inte vad ni har gjort i kväll eller vad ni gör när det här skrivs. Eller jo, Dennis vet jag har varit på politikermöte och Elena har jobbat på sitt mysiga fik på Drottninggatan (avslöjar inte vilket fik, tror inte hon vill att fler hon "känner" än alla Södra Latin-esteter, som kom in häromdagen, ska se henne i hennes otroligt ... charmiga ... mössa).

Men er andra har jag ingen vidare koll på.

Men jag har rätt bra koll på vad jag själv har gjort i kväll. Och även om jag vet att mitt personliga varumärke riskerar att få sig en törn säger jag som det är: jag har varit domare. En fredagkväll. På Ekerö. Ni icke-braiga-bor-utanför-Bromma-människor känner kanske inte till den ön, men det vi kan nöja oss med att konstatera efter i kväll är att om ni tycker det blåser lite någon annanstans så är det alltid full storm på Ekerö. Det liksom bara är så. Full storm på en geggig grusplan som såg mer ut som en uppkörd speedwaybana än en fotbollsplan får såklart vissa konsekvenser. Men hur mina fotbollsskor ser ut undertill efter en match har jag slutat bry mig om för länge sen. Värre då när man ska rusha 60 meter i motvind och samtidigt följa bollbanan och kolla offsideläge och ge fördel och ... ja, ni förstår. Om det är svårt i vanliga fall är det definitivt svårare i full storm och allra, allra svårast i Ekerö-full storm.

Nog om nog.

Det var rätt mysigt ändå. Jag hade dubbla underställ och fingervantar på mig och det enda jag förfrös var benen. Och jag tjänade pengar, medan ni - förmodligen - spenderade era. Och det måste ha varit extra kännbart såhär helgen innan löning för er som får påfyllning den 25:e. Det får ju inte vissa andra, som får påfyllning konstant, vid varje ny fotbollsmatch att döma.

Nog om nog igen. Jag ska sluta skryta om hur mycket pengar jag drar in. Ni borde inte bry er ett skit. Hela det här inlägget skrivs av en enkel anledning: jag är orolig för mitt varumärke, att det har tagit skada av att jag jobbade en fredagkväll, när jag borde ha umgåtts med mina så kallade vänner, festat, supit, spytt, fyllekäkat, ja, allt sånt.

Inte i kväll. Det blev helt enkelt inte så i kväll.

Kommentarer
Postat av: ida

du har ett liv, iaf ett litet, jag har inget ^^

Postat av: Maggan

Men du läser ju Magg(b)logg ju! Hur kan du då säga att du inte har ett liv? :) För övrigt är jag av den åsikten att du visst verkar ha ett liv, men hur ska jag så noga veta?

2007-04-21 @ 00:52:24
URL: http://magg.blogg.se
Postat av: Riggan

Maggan man blir inte bättre på svenska bara för att man vrider och vänder på orden konstant! (Syftar på din kommentar) :(

2007-04-21 @ 09:37:30
Postat av: Christian

Full storm på Ekerö, haha! :D

2007-04-21 @ 17:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback