Om bandsläppet

Nämner bandsläppet lite kort då det tyvärr inte var någon höjdare. I dag satt jag på helspänn framför datorn, såklart. 100 nya akter till Roskilde får ju vem som helst (i alla fall av de som tänkt sig att åka dit!) att bli pigg i brallan. På hemsidan hade de aviserat att musikchefen skulle sitta i danska P3 mellan 12 och 13 för att redan där avslöja en rad nya namn. Genomled ett femtio minuter långt helvete av radio på danska (vackert, men tvärt omöjligt att förstå!) innan två (TVÅ!) namn släpptes: LCD Soundsystem och Queens Of The Stone Age. Tack?! Tack!! Inte några band som i sig själva får en att boka Roskildebiljetter på stört, direkt. Fitta.

Men det är klart: In Flames förstod jag mig ju inte på på Hultsfred förra året så det är bra att få se dem en gång till, Cold War Kids är vanlig rock och danska Death by Kite är riktigt bra, även om ingen - ingen - förstått det ännu. Men tre roliga namn av 100? Jag sätter ett kanske på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback