Reflektioner från en håltimme

* En lektion avklarad, en kvar - om fyra timmar. Därför sitter jag här i datasalen, bredvid en kort kille som kallar mig Magg0t och Fagg0t om vartannat och lite annat ... hmm ... skönt ... mog3t folk.
* Allmän Språkkunskap, eller Lingvistik, som det tydligen kallas egentligen, är verkligen helvetet på jorden. Och nej, det blir verkligen inte bättre av alla pluggis-naturare, som tror att kemi är livet och fysik är hela världen. Jag blir skrämd av människor som inte ser verkligheten genom samhället utan genom ett mikroskop. Världen blir så ... liten då.
* Jag bor ett kvarter från mitt ex. "Ångest" tänker ni. "Ångest" tänker jag. Men, vi träffas inte så ofta och när vi träffas konstaterar väl hon att jag blivit cool klädtönt sen vi gjorde slut (länge, länge sen) och jag konstaterar att hon blivit ocool barnvaktstönt. Lik förbannat är det såklart förbannat viktigt för Det Personliga Varumärket att göra ett gott intryck. I dag gjorde jag till en början inte det. Jag kom till hennes gata och hon kom inifrån sin gata. Hon tittade på mig och det som var "illa, riktiga jävla illa" var att jag hade solglajor på mig - i total skugga. När jag en minut tidigare gått på min egen gata fick jag nämligen solen i ögonen och tog på mig glasögonen. Men, när vi så svängde ut på huvudvägen var det hon som fick huka för solens kraftiga strålar och kisa, medan jag myste i mina stylish svarta solglasögon. Triumf!

Kommentarer
Postat av: Siri

Haha! Jag har bott ett kvarter bort från mitt ex i cirkus 3 ½ år nu, vi har stött på varandra helt random TVÅ ggr! Två! Helt sjukt.

2007-04-04 @ 10:01:13
Postat av: Riggan

Helt sjukt lite antar jag att du menar?

2007-04-04 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback