Mansmakt!

Är numera stolt medlem av Facebookgruppen "Är hon mer än 10 meter från spisen har hon rymt" som ju anspelar på det andra könet. Jag fullkomligt älskar den kvinnoförnedrande, diskriminerande, skönt sarkastiska ton den gruppen anger. Och Elenas pappa Per, tillika min chef, låter mig förstå att det var bättre förr:

På 70-talet släppte Electrolux en reklamkampanj som, får man hoppas, var tänkt att skapa uppmärksamhet. Formuleringen i kampanjen löd: "Kvinnan ska studsa mellan knytnäven och spisen!"

Den är ju underbar! Men blev snabbt indragen ... och sen dess har all jävla skit i det här landet blivit så förbannat PK att man blir mörkrädd.

Jag är förresten lika stolt medlem av Facebookgruppen "Antifeminister".

Och om ni hatar mig nu för att jag är en kvinnoförnedrande mansgris, kan jag bara beklaga. Det är bara sån jag är ... när andan faller mig in.

Kommentarer
Postat av: Helene

Varför har kvinnor mindre fötter än män? För att dom ska komma närmare spisen. Höhöhö!

2007-12-18 @ 13:53:55
Postat av: Riggan

Två riktigt stabila grupper, helt klart.

2007-12-18 @ 17:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback