Om butiken jag INTE besöker i julrushen

Vi var på BR Leksaker i dag, jag och sötisarna. Elena skulle köpa en minihelikopter till sitt och Vladimirs rollspel och vi andra hängde på. Det är i såna lägen som jag vill gå in på match.com och leta efter nya kompisar - för fan, vad de höll på!

"Åh, kolla Helene! Ett Jack Sparrow-set med bara Jack Sparrow-prylar! Maggan, Maggan, köp det där i julklapp till mig!"
"Åh, kolla Elena! Barbie!
Åh, vilka fina, Helene!"

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. De hade helt glömt bort att de var (minst) femton år vardera för gamla för att besöka butiken - och betedde sig som om jag var deras förälder (sugar daddy) som skulle förverkliga deras drömmar. Inte de drömmar som handlar om lycka, framgång och välstånd - utan de om de finaste Barbie-dockorna och de mest rosa prylarna.

Jag höll på att få schizofreni, rampfeber och damp samtidigt inne i den där jävla butiken. Schizofreni för att allt såg precis likadant ut (lika töntigt alltihop!), rampfeber för att folk faktiskt tittade på oss och varför jag höll på att få damp förstår ni nog själva.

Så på samma sätt som jag gjort tidigare här på bloggen vill jag nu utannonsera om fler i min bekantskapskrets beter sig såhär när de besöker någon av butikerna i Sveriges överlägset sämsta kedja (ÖoB inräknad), så att jag kan rensa ut er ur min kännedom. Och Siri, din fäbless för små, söta hundar räknas inte, just med anledning av att de faktiskt är söta! Men ni andra, vänligen anmäl er bland kommentarerna nedan för min trevnads skull. Det är nämligen inget vidare roligt att ha såna kompisar och jag önskar innerligt att det jag tvingades uppleva i dag - och som satte djupa spår i mig - förblir ett (och bara ett!) hemskt minne.

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Charming man

Sov gott! :)

Postat av: siri

vilken ära! hurra för söta hundar!

2007-12-11 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback