Analysen

Efter en utekväll ska jag nu försöka analysera kvällens tävling i Jönköping.

Addis Black Widow var fulast även on stage, inte bara på bilderna inför spektaklet. Vit bröllopsklänning plus röd jag-vet-inte-vad på scenen är inte the shit. Att det får 5+ i Aftonbladet säger väl mer om den helvetesblaskan än om kläderna i sig själva. Genant, pinsamt - fult.

Tommy Nilsson var tråkig, åh så tråkig. Ett typexempel på hur mycket artisten betyder för bidraget; sjungen av en nobody hade den aldrig någonsin gått vidare.

Anna Book levererade. Bruden kan ju faktiskt inte sjunga, så det var starkt jobbat att gå vidare direkt ändå. Fråga: hur stor betydelse hade hennes Let's Dance-medverkan i avancemanget? Apropå artistens namns betydelse, även om hennes låt var betydligt bättre.

Jag gillade Stefan Andersson och Aleena Gibsons låt. Även om kläderna deras var sådär. Exakt samma omdöme har jag om Uno och Irma.

Elin Lantto och Sofia hade ju det gemensamt att det de framförde var var slätstruket, lättsamt - och rätt modernt.

Bäst av alla tycker jag ändå Andreas Lundstedt var! Jag gillade låten, framträdandet, kläderna och honom. Aftonbladets stil-"expert" tyckte han skulle passa bättre i en tajtare outfit och att det såg ganska löst sittande ut. Ja, kanske för att trenden som kommer nu är så, ditt blockmongo! Han var kvällens snyggaste, låten den bästa, liksom framträdandet. Men svenska folket är ju som bekanta dumma i huvet, homofobiska och allmänt äckliga, så då får jag väl gå på Pride i sommar om jag vill höra den låten igen. Och om jag skulle ses på Pride skulle vissa rykten leva vidare om mig, rykten som jag gjort allt för att ta död på. Så nej, det besparar jag mig själv.

Svaga låtar generellt. Bot och bättring till Göteborg nästa vecka! Snälla? Jag längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Riggan

Här har du en analys:
Schlager är ett jippo för folk utan nämvärd musiksmak, och som gillar glittriga kläder. Programmet kantas av dåliga, planerade skämt som ingen skrattar åt. Samma järngäng är med år ut och år in med nya låtar som låter hyfsat lika de gamla. I år ska vi rösta ännu mer för att betala personalens lön, kom ihåg - DET ÄR DU SOM BESTÄMMER VILKA SOM SKA VINNA, DU FÅR RÖSTA HUR MÅNGA GÅNGER DU VILL (ge oss hur mkt pengar du vill).

När Sverige har slösat pengar på ett löjligt jippo och fått fram en svensk låt som ska ta europa med storm (eurovision), så måste vi göra om svenska texten till engelska - annars fattar de andra ju inte!!

Vet man inte bättre så skulle man kunna tro att bästa låten vinner, men skenet bedrar kära läsare! Det är nämligen det land som har flest GRANNLÄNDER som vinner eurovision, otippat men sant! (Undantag Lordi förra året, bäst låt, och jag antar att de vann för att folk som normalt inte gillar schlager kände att de var värda en isats.) För övrigt har Lordi inte gjort någon annan låt som är i närheten av bra.

Så, mitt tips: Bojkotta skiten och ring (god forbid) inte och rösta, alla som ringer och röstar är i grund och botten lurade!

Ja, lundstedt hade snyggast kläder.
CYA!

2007-02-08 @ 23:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback