Tjockistisdag med Dennis

"Ska man fira fettisdagen, ska man faan fira den ordentligt" resonerade jag och Dennis och drog på en semelrunda.

Först Sergelbageriet, ni vet det på Plattan bredvid JC. Fullt av folk, men en semla och en mugg med kapitalistcola per moi och en sossig kopp kaffe för Dennis blev det likväl.


Visserligen är min cola i en pappersmugg, men är det ändå inte lite skillnad på stil och klass på min cola och Dennis sossekaffe?

Betyg:
Min "Klassiska semla" (mandelmassan i en klump, inte blandad med grädden): 4.
Dennis "Blandsemla": 4.

---

Sen drog vi till Vetekatten. Dennis, som sann borgarbrakka, är inte så van vid att köa och efter en halvtimmes köande och efter 75 kronor för en räksmörgås, som till och med Dennis tyckte var lite väl saftigt, formligen slukade vi varsin "klassisk semla".


"Sossigt att köa" tänkte Dennis, och letade febrilt efter gästlistan - förgäves; 75-kronors räkmacka deluxe och två skapliga semlor.

Mitt betyg: 3. Bitter-Dennis betyg: 2. Mandelmassan var uppenbart färdigproducerad och inte hemmagjord. Den smakade som mandelmassan i de där korvarna. Det sög. Allt annat var helt okej. Särskilt "Miss Goodlooking 2007"/"Den Svenska Gudinnan" som stod i kassan. Hon var inte ful nånstans!

---

Sista stoppet blev naturligtvis på Öfvre. Café Madeléine på Jakobsbergsgatan i miljöer som anstod oss: mittemot Louis Vuitton-butiken och vägg i vägg med schweindyra märkesklädesbutiken ABCD.

Semlor? Ja, vi tog varsin klassisk och den får en trea av oss båda.

I morgon blir det eventuellt "Fetonsdag" med Emmy. Annars blir det, om inte annat, "Fet fetonsdag" i skolfiket. De hade inga semlor i dag! Skandalöst! Så då tar jag dubbel skörd i morgon i stället, har jag tänkt. 

Bara vinterkräksjukan kan stoppa mig!

Kommentarer
Postat av: Stureplansombudsmannen

Stureplan är inte Öfvre

2007-02-21 @ 17:46:23
Postat av: Anonym

Roligt inlägg ! Fortsätt så ! MOMO

2007-02-22 @ 15:13:21
Postat av: Anonym

Roligt inlägg ! Fortsätt så ! MOMO

2007-02-22 @ 15:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback