Dagens sosse

Dagens sosse tilldelas de gamla Nya Elementar-elever som bjöds hem till en kompis på hemmafest typ förra vintern. De fick lite tråkigt, satt mest för sig själva i köket. Tidigare under dagen hade kompisen stekt pannkakor till sig själv. De gamla Nya Elementar-eleverna tog upp några av pannkakorna - och började kasta på varandra överallt. Pannkakskrig i någon annans lägenhet, alltså. Sedan vägrade de att städa upp efter sig. Senare hittade min kompis pannkakor i badrummet. Bitarna låg överallt.

Mycket sossigt gjort!

Kommentarer
Postat av: Dennis

Sossen i det här fallet är väl snarare den som är bitter för någonting som hände FÖR ETT ÅR SEDAN!

Man kan ju också hävda att den som stekte pannkakor till sig själv men INTE ÅT UPP DOM, är en sann Socialdemokrat för sin rena dålighet. Gör man pannkakor till sig själv så äter man upp dem. Jag kan inte se någon anledning till något annat. (Om man inte är sosse då, förstås..)

2007-01-07 @ 15:13:10
Postat av: Maggan

Okej, så du anklagar Helene för att vara sosse? Men om man blir mätt då? Måste man lik förbannat äta upp dem? Eller om dem är äckliga? Har du aldrig lämnat något på Café 60, eller? Får du ångest varje gång du gör det? Är du sosse?

Postat av: Dennis

En uppmärksam "icke sosse" skulle märkt att den jag allra främst kallade sosse var "den som är bitter för någonting som hände FÖR ETT ÅR SEDAN!"

Av detta drar jag slutsatsen att ÅRETS Sosse blir allas vår egen skojare till bloggare, "MAGGAN" - dels för att han ÄR bitter fortfarande, dels för att han skyller ifrån sig på sin stackars vän Helene, dels för att han inte förstår att man äter upp den mat man gjort till sig själv - eftersom att MAN GJORDE MATEN SJÄLV OCH DÄRMED KUNNAT BESTÄMMA MÄNGDEN MAT ATT TILLAGA HELT SJÄLV INNAN MATEN LAGADES, samt dels också för att han frågar MIG - av alla människor - om "jag är sosse"... En sådan absurd fråga och konstig tanke måste bestraffas, et förstår ju varje vettig människa...

Grattis Maggan, SOSSE OF THE YEAR

2007-01-08 @ 00:45:23
Postat av: helene

Det var min mamma som lagat pannkakorna, och det är okej FÖR HON ÄR SOSSE!! Dessutom är vi inte bittra längre, inte jag iaf, men sossigt är det likförbaskat ändå!

2007-01-08 @ 20:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback