Dagens sosse

Men hallå, det fanns andra som var "sossiga" i dag också.

Jag hatar mitt jobb. Jag ska inte smutskasta det, men det går ut på att ringa folk på en lista och intervjua dem om olika saker. Inte försöka sälja någonting, bara intervjua. Och det är boring, oh så boring. Enformigt. Stillasittande. Enformigt.

Hela arbetsstyrkan är ganska miserable. Det är mycket sjabbigt folk och särskilt de vuxna, de som verkligen inte får några andra jobb än såna här, är ju en studie i mänskligt förfall.

Men chefen är skön. Lika gammal som jag - vi ligger på samma nivå. Hon undrade i dag vad jag lyssnade på för musik. När jag så står och kollar vad hon gillar för musik kommer det ut en kvinnlig anställd som är lite äldre än oss, men inte mycket äldre än 20, för att ställa en fråga till min chef. Hon tittar helt plötsligt på mig och det jag håller i, och utbrister: "Åh, vad är det där? En sån där mp3-spelare, eller?"

Det var en iPod jag höll i handen.

Kommentarer
Postat av: En föredetta Johan-omtyckare

Tja din jävla tönt! Vad fan tänker du på? När vi började på gymnasiet så var du jävligt skön, trevlig på alla sätt och rolig. Nu när du hänger med en extremt sluten krets som vägrar beblanda sig med andra efter som ni lever efter nån slags jävla nietzscheans världsbild. Det är sjukt pinsamt och jag tycker att du ljuger för dig själv. Uppenbarligen så benämner ni er själva pga att ytterst få, tycker, med dig som undantagsfall, som da soetis crew likväl som coolast i stan då de flesta funnit er jävligt osköna, främst Elena som är den sämsta människan i skolan. Folk är ofta osköna som många andra i klassen. Trots att folk är osköna och jag väljer att inte spendera min fritid med dem behöver man inte vara elak. Jag tycker att ni är ena jävla pissmänniskor som aldrig kommer finna andra sociala kontakter som ni beter er. Då jag vet att de flesta av er har varit mobbade i er tidigare skola tycker jag att ni borde veta bättre än att klanka ned på folk. Du verkar ha glömt vem du är och ingått i någon slags jävla goth-dvala. Jag går i klassen men vet att jag talar för ett flertal. Ingen finner nöje i det ni håller på med och det är inte ens kul. Det är bara sämst. Ni är sämst. Maggan, du som var jävligt kul förut, varför har du blivit så jävla sämst.. PS. Elena har jag alltid ogillat och hon kan dra åt helvete

2007-01-11 @ 21:40:32
Postat av: Anonym

on target!

2007-01-11 @ 22:59:57
Postat av: En föredetta Johan-omtyckare2

Word!

2007-01-12 @ 00:19:46
Postat av: Maggan

En föredetta Johan-omtyckare; Så du vill att folk du umgås med ska kalla dig "bögjävel"? Du tycker att det är okej? Du kan inte förstå att när man märker att man inte hör hemma i en grupp av människor söker man sig till nya? Jag tyckte att jag fick allt mindre gemensamt med det gänget jag var med - vi gled i från varandra. Jag kan fortfarande med hjärtat säga att flera av de jag umgicks med känner jag väldigt starkt för (ni vet vilka det är). Men jag vill inte bli kränkt av mina kompisar. Det vill nog inte du heller. Det är roligt att du tyckte om mig från allra första början och tillhör du "det" gänget (mog3t-gänget) förstår jag att du är bitter. Jag valde ju att gå till "fienden". För uppenbarligen hatar alla Elena och Siri och ingen tycker om Helene. Är det då inte vi som är "mobbade"? När du snackar om hur elaka vi är mot "er" (vilka är "er"?), är det inte så att hela klassen är emot oss och att vi bara slår ifrån oss för att vi har inte så mycket för att umgås med er?

Det som är "sjukt pinsamt" är att du inte kan säga detta till mig face to face. Inget annat.

Postat av: En -annan- föredetta Johan-omtyckare

För mig handlar det inte om att du är med andra personer utan att din personlighet har förändrats till det sämre vilket är jävligt synd då du en gång i tiden var en skön kille. Klart man kan umgås med andra människor men man behöver inte göra en helomvändning och bli precis tvärtemot vad man var förut för det...

2007-01-12 @ 17:02:36
Postat av: Elena

Först av allt vill ja bara tacka för den otroligt förnäma utmärkelsen "skolans sämsta människa". Jag är både hedrad och väldigt stolt. För det andra så är det väldigt jobbigt med svartsjuka, avundsjuka och allmän irritation över att andra människor är bättre än vad man själv är, något som du väldigt bittert tycks erfara, varje dag...stackars stackars lilla du som inte fått äran att bli medlem i Da Soetis Crew, något som du så desperat verkar förneka att du igärna verkar vilja men som du förnekar med den intensivaste bitterhet, men ja kan inte klandra dej för förnekelse brukar enligt psykologin vara bästa försvaret mot känslor som de ovanstående. Och du har faktiskt min fulla sympati. jag tycker faktiskt riktigt riktigt synd om dej. Måste vara fruktansvärt jobbigt att vara en blek sorglig liten medelmåtta, för du är icke ej heller kommer någonsin att bli en, enligt Nietzche, "övermänniska" som vi andra i Da SOetis Crew är därför + till dej för att du lyckades slå ditt stora ihåliga huvud rakt på spiken, hoppas insikten inte gjorde allt för ont. Hurvida du tycker om mig eller inte kunde jag inte bry mej mindre om, jag slösar inte med min dyrbara tid på något så futtigt och oärligt som små människor som du. Jag hoppas att dock du någon gång i framtiden kommer till insikt och inser att du endast ser mej som allt du aldrig kommer kunna bli; stark, självständig, ärlig, ja listan är lång; Du får väll nöja dej med ditt egna lilla fega patetiska jag...för om det är något du är så är det feg. En feg liten råtta som tydligen är så besviken på sig själv att enda sättet att få lite självkänsla är genom att skriva ett ANONYMT! inlägg på någons blogg...HAHAHA...sorgligt patetiskt och fegt allt i ett paket (tummen upp)Hade du åtminstone vågat säga det till oss, och speciellt till mej eftersom jag verkar vara ditt favorit hat-objekt, kunde ja kanske ha lite respekt för dej tyvärr så misslyckades du med det oxå. Och om det nu är så att du "talar för ett flertal" så säger jag bara: JAHA?! du verkar tro att någon överhuvudtaget bryr sej om vad du har att säga eller så söker du desperat efter uppmärksamhet från nån av oss. För det sista så är det lite dumt att du inte hade intelligensen att vänta med att haspla ur dej dessa dumheter tills vi tar studenten så du slapp se oss varje dag? För eftersom fegiskommitèn du tydligen är ordförande för, verkar vilja hålla sig hemlig lär en öppen konfrontation medföra en del obehag för din del. I och med detta lilla inlägg från min sida gör jag nu klart en gång för alla att varken jag eller någon annan av de jag umgås med är det minsta intresserade av att höra något mer från dej angående detta...vill du hata mej och tycka vi är dåliga människor, Fine! men gör oss andra den tjänsten att vi slipper lyssna för om jag vill höra en massa meningslöst nånsen kan ja lyssna med ett halv öra på någon geografi-lektion...så viktig är du...vissa är mer och vissa är mindre så är det bara...behöver jag säga vilken kategori DU tillhör?

2007-01-13 @ 21:04:15
Postat av: Siri

Haha, alltså, för det första funderar lite över varför du, kära klasskompiz, inte vågar skriva vem du är - om du nu har så starka åsikter? Rätt ynkligt, måste jag säga.

För det andra måste jag fråga vad JAG har gjort någon i klassen? Ända sedan jag kom tillbaka kan jag med handen på hjärtat säga att jag ansträngt mig för att få bort otrevliga-siri-stämpeln jag drog på mig i ettan.

2007-01-13 @ 23:55:25
Postat av: En föredetta Johan-omtyckare

Ja, elena. Vilken expertanalys. Synd är ju bara att du är sämst i skolan och därför har svårt att göra något rätt överhuvudtaget. Hej då

2007-01-14 @ 19:50:37
Postat av: En föredetta Johan-omtyckare

Förresten, Siri, du verkar rätt soft ändå. Hej då!

2007-01-14 @ 19:51:12
Postat av: Riggan

Oh no, the dramallama followed you home! Skönt o se lite fart och fläkt på maggblogg! Keep up the good work, och ps. jävlar vilken dokusåpa eran klass verkar vara.
Puss

2007-01-16 @ 14:21:44
Postat av: klasskamrat

håller verkligen med Siri om man ska dela ut en sådan känga tycker jag verkligen att man kan göra det face to face inte anonymt på en blogg. Sen måste jag hålla med Siri på nästa punkt hon har bara varit trevlig ända sen hon började i klassen igen så dra inte in henne i detta.

2007-01-16 @ 16:59:38
Postat av: Leo

Jag ryser och ångrar att jag kollade in för att se vad det var så mycket snack om. Hela den här blogg-historien har varit jobbig från början, det har varit svårt att ignorera trots att man ville. Att snacka skit om folk på en blogg är från första början väldigt fegt och dessutom hänsynslöst. Vi vill inte omnämnas på er (oj förlåt, din) blogg! Det är inte särskilt konstigt. Att sedan ursäkta det med att du själv kännt dig mobbad ibland håller inte riktigt. Det finns bättre sätt att få uppmärksamhet eller självförtroende eller vad det nu är du vill ha. Sedan är er alltmer fascistoida attityd rätt skrämande, är ni allvarliga? Dagens sosse? Och Elena, tycker du att du är en övermänniska och står över andra? Sen att skryta om att riva ner affischer... aja vi struntar i den debatten nu. Jag ska försöka hålla mig borta från den här bloggen nu i fortsättningen så svara inte på inlägget tack.

2007-01-19 @ 16:02:32
Postat av: Helene

Alltså, dagens sosse är bara ett skämt från Maggans sida, som när dom i Parlamentet driver med politiker eller när Hey Baberiba driver med kungafamiljen. Det är inte farligare än så, oroa dig inte.

Sen undrar jag bara om någon kan komma med något relevant exempel på när JAG uppför mig "fascistiskt". Kan ni inte det så skulle jag uppskatta om Leo och alla andra som generaliserar skulle kunna SLUTA GENERALISERA så som ni gör när ni att skriver "er" och "ni". Det är lika obehagligt för mig som det är för dig när du bli omnämnd på bloggen (har det någonsin hänt?)

Jaja, det var väl det. Tack för mig, PUSS

2007-01-19 @ 20:02:29
Postat av: Anonym

Just det, en sak till. Jag vill även höra exempel på vad Maggan gör som är "fascistiskt". Annars kan ni ju sluta skriva överhuvudtaget.

2007-01-19 @ 20:48:37
Postat av: Viktor G

Maggan skriver ju om massa nazister o så. De är ju fascister, eller hur? Maggan säger att han precis som de flesta andra inte tycker om nazister. De dömer ut folk de inte träffat eller vet någonting om osv. De vill inte kännas vid dem. Frågan är bara om maggans jävla skitsnack om gamla människor och att hans ovilja att färdas med dem i samma tunnelbanevagn kan definieras som fascism. Självklart! Dessutom, det här med att Maggan kallats bögjävel osv. Jag kallade honom aldrig det så jag känner mig inte som en av de som drev dig i exil, men jag undrar samtidigt, varför sa du inte emot? Varför lät du folk kalla dig för bög om du mådde dåligt över det? Och dessutom, varför klär du medvetet ut dig till bög på skolfotot eller svarar "maggoooot" med "da faggot". Ytterst märkligt. Självklart ska man inte kalla folk för bögjävel osv, men det ligger fortfarande i ditt ansvar att säga till. Och om du sedan driver "skämtet" på eget bevåg är det jävligt självklart att prääänket kommer fortsätta. Tjappa!

2007-01-21 @ 01:45:20
Postat av: A

Uj uj....här trodde man att man kommit till någon intressant hemsidan med lite intelligenta åsikter, tji fick jag det här var nog bland det mest pinsamma jag sett och du som kallar dig för Elena och vill vara en nietchean..jag som är som är en sådan känner mig ytterst förolämpad över att riskera att blandas ihop med sådana som du..
sötnos ett tips.
Bli lite torr bakom öronen innan du tar dig vatten över huvudet igen.

p.s
som om N skuille hänga på stureplan..de som går där har ju bevisligen inga hjärnceller kvar det är många här ett levande exemple på.

2007-01-21 @ 17:04:44
Postat av: Riggan

Quote A1: "Bli lite torr bakom öronen innan du tar dig vatten över huvudet igen."
Kommentar: Bra sagt, filat länge? :)

Quote A2: "har ju bevisligen inga hjärnceller kvar det är många här ett levande exemple på."
Kommentar: Exemple, humorkungen!

2007-01-23 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback