Kvällen som gått

Jag har uppnått ett av mina mål i livet.

http://www.stureplan.se/articles/4196/

154648-19

Jag och Dennis står i kön utanför klädbutiken Weekday Götgatan i kväll. Jag har blivit inbjuden till Tjuvlyssnat.se:s releasefest för sin bok, som släpps i morgon. Det regnar. Dennis har paraply. Jag känner killen i dörren, så vi får komma in direkt - inget tjafs med gästlista eller så.

När vi kommer in får vi hänga in kläderna i en provisorisk garderob. Direkt när vi gjort det kommer en fotograf fram och frågar om han får plåta oss. Visst, visst. Sen tar han våra namn, vi frågar varifrån han är och han svarar: "Stureplan.se". Det var det. Nu är vi där. Inte våra drömmars mål, men faan bra nära.

En stund senare hamnade vi på bild ytterligare en gång. Denna gång på G life. Bildspelet från kvällen finns här, bilden på oss är på andra raden näst längst till vänster. Nästan lika coolt.

Själva festen var rolig. Mycket folk, gratis mat och alkoholhaltig dryck och en del folk man kände igen. Alex Schulman var bjuden, men kom inte, tyvärr. Oväntat. *not* Däremot var Virtanen där. Och Karolina Lassbo, Sveriges mest kända bloggare. Det första Dennis gjorde när han stod framför henne i kön till plockmaten var att råka ta/stöta till henne på brösten ganska rejält varpå hon utbrast: "Ojsan!" Och Dennis svarade: "Oj!" Jätteroligt! Sosse! Vidare var Sigrid där, också hon känd bloggare. Och så Damon och Gloria, såklart, från Tjuvlyssnat.

Efterfesten var på Ljunggrens i Bruno Gallerian. Helt okej det också. Roligast var att FCZ-Tore. Man har ju hört hur han utnyttjar sitt kändisskap för att ligga med tjejer m.m. m.m. m.m. Och vi såg honom inte ensam en endaste gång; alltid med en brud tätt intill sig. Sedan såg vi en brud som vi tidigare sett hålla på med en kille - antagligen sin pojkvän - gå fram och be om hans autograf på hennes arm. Han tyckte uppenbarligen att hon var vacker för han tittade på henne på det där sättet som bara Tore kan göra. Sedan gick bruden tillbaka till sin pojkvän, visade stolt upp armen och cashade säkert in en slant när hon vann vadet med pojkvännen. Sen hade Tore ut en flaska öl. Men där visade han hur lite star quality han faktiskt har när han tog upp flaskan och fortsatte dricka det som inte hunnit rinna ut. Svagt! Sossigt! 

Själva drog vi hem strax före ett. Min vana trogen betyder inte hemkomst sänggång, så nu sitter jag här och syndar igen. Fuck! Blir ett helvete i skolan i morgon med alkohol i kroppen, trots bara två lektioner. Fuck! Skulle verkligen behöva sömn. Fuck!

Kommentarer
Postat av: Willeeeeeeeeeeeeeeeeee

Vem kunde ana att du skulle komma före Von (Sch)Maggot med att vara plåtad på stureplan.se

2007-01-19 @ 00:48:00
Postat av: Helene & Elena

TÖNT! lol

2007-01-19 @ 14:59:33
Postat av: wille

Jag, Maggot eller Von Maggot? :D

2007-01-19 @ 22:54:44
Postat av: Helene

Von Maggot, haha!

2007-01-20 @ 13:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback