Kvällens sosse

Kvällens utmärkelse delas:

Pristagare 1: Christian! När jag ställer en 33-centilitersburk med starköl på tunnelbanegolvet ska den helst stå kvar där. Nu gjorde den inte det utan välte. Öl rann ut, burken låg ner och det hela blev ganska äckligt och geggigt. Poliskonstapeln tittade lite konstigt på oss när han gick förbi strax efteråt och besvarade Robins tappra "Go' dag, konstapeln!" med ett bistert "Go' kväll!". Men kvällens sosse blev Christian när han sen, i all sin dreggighet, tog upp ölburken från det smutsiga, geggiga golvet - och drack upp ölen. Hua!

Pristagare 2: En stackars sate! När jag skulle gå av tuben i ghettot var det någonting i vägen för dörrarna. Där, på tunnelbanegolvet, satt en snubbe i 40-årsåldern och sov. Han var helt frånvarande och var helt täckt av sina egna spyor. Han såg inte ut som någon a-lagare, utan hade bara haft en lite för hård kväll. Jag tyckte lite synd om honom, men mest blev jag äcklad. Nu är kanske inte jag rätt person att uttala mig (även om jag vill påpeka den förbättring som skett sedan den senaste katastrofen), men man måste faktiskt kontrollera sig själv och sitt drickande. Det har i alla fall jag lärt mig tidigt här i livet. För andra verkar det ta längre tid ... ja, jag säger då det ...

Kommentarer
Postat av: Christian

Vafan, det var självklart inte burkjäveln du välte. Jag hade min egen som stod under mitt säte ju :P

Justja, förlåt att jag torkade av mina skor på dina nya brallor :P

2007-01-21 @ 01:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback