Ett klädintresse som kanske gått till överdrift

För ungefär två veckor sedan, precis när jag med 90000 ungerska forint i ett Forexfodral i väskan - nyrik och glad - skulle åka till Ungern, såg jag en beige mockajacka från Yves Saint Laurent på Herr Judit. Det var förmodligen det dyraste plagget som någonsin funnits på det stället eftersom det, som bekant(?), är en second hand-affär. Jackan kostade 5000 kronor, men hade den hängt som ny på Nathalie Schuterman (på Birger Jarlsgatan, den enda butiken i Sverige som får sälja märket) hade priset varit i princip det fyrdubbla: alla gånger uppemot 20000.
 
Jag har inte använt jackan i mina fantasier sedan den dag jag såg den, men det är fanimig närapå. Jag har drömt, drömt och drömt och förbannat mig själv att jag var tvungen att åka till Ungern. Annars hade jag lätt köpt den.

Är jag dum i huvet eller har jag bara ett väldigt stort intresse?

Kommentarer
Postat av: Riggan

Både och? :)

2007-07-11 @ 22:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback