Hemma!

Så kom jag då hem i går, efter en på många sätt grym resa. Jag har upplevt massor, först på egen hand i Budapest och sedan tillsammans med alla andra på bröllopet i Debrecen. Jag träffade en galen sydkorean, höll på att ramla ner för en rulltrappa och bli överkörd, söp mig full på Jägermeister (första och, kanske, sista gången!), åkte på vinprovning, blev dissad av ett gäng packade, medelålders danskar, drack Malibu runt midnatt helt ensam på ett ställe som hade öppet till sex, gick in på en rockklubb iklädd kostym och lyssnade på ett band som spelade Nightwish-covers, gick typ vilse på Zara i Budapest (fem våningar stort), gick definitivt vilse på Westend City Center (norra Europas största shoppingcenter med 600 butiker), åt ihjäl mig på ungersk glass och ungersk gulaschsoppa, diskuterade Schulmans blogg med Özz Nüjen som var på bröllopet, diskuterade kurdernas situation på bröllopsfesten med ett dussin kurder som kunde ungefär lika många ord på engelska men desto fler gester med armarna och slutligen köpte jag ett modemagasin för 520 kronor och åkte taxi för ännu mer. Och det var fett värt det - båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback