Jag kan knappt åka tunnelbana längre

Asså den här Teliareklamen i tunnelbanan enerverar mig. Ni vet den här affischen med reklam för Messenger-tjänsten i mobilen, typ såhär:

"Majsan säger: Meh harunte kommit iväg än?!
The P säger: Chilla ja e på väg"

"Harunte"? Jag
googlar på det så kallade ordet och får 68 svar. 68. På Telias hemsida verkar de inte heller använda ordet särskilt frekvent.

Jag ser framför mig hur Telias marknadsföringsavdelning sitter på ett möte och brainstormar:

"Jag tycker vi satsar på en MSN Messenger-konversation för att folk ska fatta!"
"Good point! Och det måste vara sånt där snack som ungdomar kör med nuförtiden för det är ju bara ungdomar som kör MSN!"
"Okej, ja men in med slangen då. Det är väl sånt dom kör med nuförtiden, ungarna?"
"Ah, när jag sitter med mina barn vid datorn vill det till att man hänger med i svängarna för annars fattar man ingenting av vad dom skriver!"

Och sen börjar de spåna på en riktigt "ungdomlig" konversation där resultatet syns här ovan. Blev det bra, tycker ni, Telia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback