Danmark 1 - Svenska bönder 0

Roskilde pissar på Hultsfred! Ett tag övervägde jag att knipa båda detta sista sommarlov, men det var innan jag för en stund sedan såg det senaste bandsläppet från de där danskjävlarna. De släppte fem band i går och har av dem lyckats pricka in fyra av mina absoluta favoritartister. Beastie Boys får klara sig utan mig, men däremot ska jag svänga mina lurviga till följande kvartett: The Killers, Mando Diao, Peter Bjorn and John och Quit Your Dayjob.

Biljetten kostar 1815 kronor och skulle det behövas skulle jag springa iväg i morgon och köpa den, men jag chillar lite. Chillar, konstaterar att jag hoppar den småländska ödemarken för nu - och för alltid? - och känner mig nöjd över att av övriga 20 släppta band (det ska släppas över 100 till!) vill jag se följande: Red Hot Chili Peppers, Tïesto, Klaxons, The Broken Beats och Basement Jaxx. Totalt nio av 25 släppta band har jag lust att se. Det känns som att alla pølseätande och öldrickande bandbokare där nere i landet till sydväst gillar mig. Detta faktum gillar jag. Och väntar snällt på nästa - makalösa? - bandsläpp.

Samtidigt som jag förundras av hur faan i jävla helvete Quit Your Dayjob kunde bli bokade till Nordens största musikfestival.

Kommentarer
Postat av: Riggan

Ja.. hultsfred har klent startfält i år (även om jag inte gillar din musiksmak). Skulle dock aldrig falla mig in att åka till bondeland (danmark). De är ju stört äckliga där, dessutom är det längre att åka. Jag kommer nog investera in en endagsbiljett på hultan endast för att se korn (som ju ställde in förra året jag var där nere %/¤&%¤").

Vi får se..

2007-03-08 @ 10:12:03
Postat av: Maggan

Så du ska till småländskt ödeland för typ 1000 spänn allt som allt, för att lyssna på ett dåligt amerikanskt jag-vet-inte-vad-band, som verkar ha fått smak för att ställa in i sista stund. Värt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback