Den nya tekniken

I går visade Christian mig Google Reader, en alldeles fantastiskt upptäckt som innebär att jag kan hålla koll på när mina favoritbloggar uppdateras. Har inte haft så bra pejl på det här med rss-flöden tidigare, men det visade sig vara värsta barnleken. Man går bara in via sitt konto på Google Reader och de bloggar man valt att följa scannas av hela tiden och när någon blivit uppdaterad framgår det rätt tydligt när man loggar in. Har för närvarande över 20 bloggar bevakade på mitt konto, så det blir en del läsande varje dag, men det gjorde jag tidigare också med den stora - obekväma - skillnaden att jag då var tvungen att gå in på varje blogg och "beta av dem" en efter en. Tack vare Christian slipper jag nu det. En få tacke så mycke!

Och så i kväll upptäckte jag att jag faktiskt kan gå in på nätet via min mobil och att det fungerar riktigt tillfredsställande. Så farligt dyrt är det inte heller. Användbart när man minst anar det och bra att veta att det finns. Därifrån till att, som Dennis, få sköna mobilräkningar på över tusenlappen varje månad p.g.a. hans idoga mobilsurfande, är steget ännu så länge tack och lov rätt så långt. Livet är fortfarande fullt av prioriteringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback