I ett sunkigt bibliotek på en inte helt osunkig gymnasieskola

Vi sitter här i biblioteket med en café latte-mugg från 7 Eleven som det står en osynlig lapp på: "Inte för Maggan". Här finns också en bibliotekarie som bryter på äcklig finska och så finns det jag, Elena och Johanna. Och för en stund sedan skrattade vi rått åt Johannas blondhet, även om hon inte är blond:

Johanna (till "Bettan" (Elena) (om mig)): "Varför har typ han bättre betyg än jag?"
"Bettan" (till Johanna): "För att han är inte korkad!"

Man kan emellertid undra varför jag de facto har bättre betyg än denna blonda, brunetta människa. För jag är liksom långtifrån värd det.

Nu spelar min mp3 "Cara Mia" med snygge, hete Idol-Månzzz. Det är för att jag har så bra musiksmak, för att jag vill framkalla "Bettans" kräkningar och för att "Bettans" pappa - "Per Ali Hussein" numera kallad - ska bli sådär riktigt överjävligt provocerad där han sitter på sitt kontor och översätter texter. Kan du arabiska, in'shallah?


Kommentarer
Postat av: Per Ali Hussein

Jag tycker att det helt OK att du lyssnar på slemproppen Måns och att jag slipper detsamma. Jag brukar låta utrycket "It takes all sorts to make a heaven" styra mig, trots allt..

2007-03-15 @ 14:24:40
Postat av: Riggan

Om du går på Sleven kan du för guds skull inte missa chansen att ta en pistagebulle till latten. De är överjävligt goda, och bra när man ska bodybuilda sig till lumpen!

Kul att du har bättre betyg än johanna, jag trodde hon var en sån tjej som bara satt längst fram och såg trevlig ut, varpå hon gillas av lärare och fick bra betyg lätt. Fast det kanske inte väger upp hennes blondhet? Vad vet jag? :O

2007-03-15 @ 16:17:34
Postat av: Siri

Maggan, idag sa Elena att hennes mamma är rädd för mig. Kan inte du dedikera en pytte-post om att berätta att jag inte är ett dugg läskig, och att hon egentligen borde tycka att jag är världens mysigaste/inte-obehaglig? PLZ, SHE MUST LOVE ME!

2007-03-15 @ 22:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback