Reflektioner från en återhämtningsdag

* I dag är det 15 dagar kvar till den allsvenska fotbollspremiären. Det kanske bara är jag, men: var är fotbollsfebern?
* Stackars Dennis. Häromdagen var han tvungen att läsa Metro på tunnelbanan för att inte bli totalt uttråkad, när hans (sossiga) mp3-spelares batterier dog. Han brukar ju "roa" sig med att läsa Stockholms Stads budget för verksamhetsåret 2006/-07 under dessa resor, men inte denna gång. Han lät alldeles olycklig, stackarn. Själv brukar jag ju läsa minst en gratistidning under varje tunnelbaneresa, fast jag är ju å andra sidan inte Dennis.
* Fick ett brev från klädkedjan Brothers hemskickat till mig häromdagen. De har ett erbjudande där man får en kostym med skjorta och matchande slips för blott 1995 kronor, i stället för typ 2600 som annars. Det här gör mig rädd. Rätt att klädkedjan "inte-mycket-bättre-än-Dressmann" klär hela mog3t-gänget på studenten. Själv har jag en långt gången planering beträffande min studentoutfit. En outfit som Linda var nära att luckra upp lite i går, men bara nära. Och till skillnad från den gråa mainstreamfåran tänkte ju jag som vanligt sticka ut med min klädsel. Det tänkte nog de som gick till Brothers också. Sticka ut, alltså. Tillåt mig tvivla till att de kommer lyckas.
* Från det senaste Roskildesläppet kan vi konstatera att jag inte hade den blekaste om att rapparen K'naan var från Somalia av alla ställen. Hur som helst är han grym och han kommer dit. Annars var det mest skräp. Världsmusik, okänd rap och så. "Hultans" senaste fick mig att gny lite. Jag hade ju trots allt gärna sett Shout Out Louds och coola Uffie. Men sen var det tunt med godbitar - 50 "Hej-jag-ser-ut-som-King-Kong" Cent klarar jag mig utan i år också - och man kan ju, utan att låta allt för fåfäng, hoppas på att Shout Out Louds blir en av danskarnas svenska bokningar.
* 20 000 besökare väntas till nya Souk-gallerian, när den öppnar i morgon. Här har ni en av dem.
* Häromdagen (allt hände "häromdagen") fick vi ett brev hem till familjen. Vår pappas, och efter hans död även vår, vän ska gifta sig! "Hipp hipp hurra, va' kul" tänkte vi, och läste vidare ... den 30 juni ... mitt i sommaren ... skönt ... i Ungern?! Grabben ska gifta sig i Ungern! Och vi ska dit. Definitivt ska vi det. Budapest, den gamla kommunis ... anrika staden, here I come!
* Har försökt att hålla mig någorlunda nykter de senaste dagarna. Man ska ju hem också, liksom. Särskilt viktigt är ju det när "Monstret" grävt ett stort hål utanför huset. Ni som minns nyåret innan detta kommer säkert ihåg att - stora - varningsskyltar inte verkade hindra mig från att besöka vägarbetshål. Repris på det hoppar vi, tycker jag.

* Slutligen, på MSN i kväll:
Cicek säger:

vad kostar jackan du har på dig nu?

Coolaste killen i stan: Erlend Øye/Kings Of Convenience! säger:

jag har sju olika


Kommentarer
Postat av: Linda

Bara nästan alltså...?

2007-03-23 @ 10:43:28
Postat av: Maggan

Bara nästan. You'll see.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback