Reflektioner från en vÅrdag

* Jag har nu inhandlat fyra vårjackor, den senaste i dag. Folk säger att jag är dum i huvet. Jag håller med folket.
* I dag hade Söderhamn i Hälsingland varmast i landet, med 13 grader. Förutom i Uppsala, för där hävdar bloggare att det "måste varit minst 25 grader!".
* Det var rätt varmt i Stockholm också.
* Undrar just hur många och med vilka filmer som kommer upp på YouTube efter 85-dagarsfesten i kväll. Skönt att jag är fredad zon, eftersom jag inte ens är där.
* Nästa steg för SL kanske vore att sätta upp sina ljusskyltar på Medborgarplatsen också, eftersom jag går där nästan varje dag. SL borde anpassa sig efter mig och mina behov, förstår inte vad de sysslar med.
* I går hade MUF-Dennis 160 unika besökare på sin blogg. Över detta är han, milt uttryckt, stolt. Jag hade,
som ni ser, "färre".
* En cappuccino i svensk vårsol på en uteservering i SoFo är bättre än en cappuccino varsomhelstjävlaannanstans. Och med Omid, till på köpet!
* Sitter och lyssnar på C.Aarmé och känner mig sentimental eftersom de inte finns mer. Nedlagda, döda och begravna. Fitta. Sen lyssnar jag på Jamie T och han är varken nedlagd, död eller begraven. I högsta grad levande. Och så sjuinihelvetes jävla bra.
* Dagens gladaste nyhet! Har i och för sig fortfarande inte köpt Tjuvlyssnatboken, vad är det för fel på mig? Jag var ju till och med på deras releasefest! Tror det till viss del har att göra med att jag inte vill bli påkommen att sitta och småfnissa för mig själv på tunnelbanan och bli klassad som utvecklingsstörd, psykiskt sjuk eller bådadera.
* Ett limstift i huvet av Elena i dag hade kunnat få den lite småroliga konsekvensen att jag blivit limmad i huvet för att få igen det öppna köttsår som (inte) bildades. Tipset är att inte kalla Elena tjock. Dels för att hon inte är det, dels för att det kan göra att man får vadfaansomhelst i huvet. I dag var det ett limstift som låg närmast till hands. Det bultar i mitt huvud just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback