Hos skräddaren

Det kanske har nått några av er läsares öron, att jag ska skräddarsy ett par byxor till studenten. Vi har redan valt tyg och i dag när jag var där skulle processen gå in i nästa fas. En provbyxa i vitt tyg hade sytts upp och det var den vi skulle utgå från. 

Såhär i efterhand kan jag konstatera att det gäller att inte vara pryd om man ska till skräddaren! När det är byxor vi pratar om ska en fin passform ordnas till på alla ställen på den nedre delen av kroppen. Alla ställen betyder - såklart - även i skrevet. Följaktligen har jag blivit klämd lite varstans i dag av min käre skräddare och förutom att inte vara pryd, bör man inte vara homofob. Jag råkar veta att min "byxmakare" - tack och lov - har flickvän och när jag ställde en rak fråga på hur han såg på situationen som de vi gemensamt gick igenom, förklarade han att den för hans del blivit rätt avdramatiserad. Tacka faan för det!

Det värsta av allt var att ha en nål i skrevet (nej, inte i skrevet, men nära) och tvingas stå bredbent i tio minuter, en kvart. Jag kollade klockan, så jag vet att det var så lång tid och inte att det bara kändes som det! Nålen satt i grenen på byxorna och på så sätt att om jag gick ihop med benen trängde den in i högerlåret. Det tog ett tag - och några nålstick - innan jag förstod det. Och herregud, jag är liksom inte ens blond! Ibland undrar man ju i hur stor utsträckning alkoholen raderat ens förnuft.

Men allt gick bra och byxorna blir vansinnigt fina. Mer än så får ni inte veta förrän den 8 juni. Förväntningarna stiger för var dag som går!

Till sist lite kuriosa:

* Svensk lyxshopping slog förra månaden rekord - för 115:e månaden i rad.
* Ryssland har - jag tror det var - 36 matcher i rad på hemmais i Moskva utan förlust. Nu vet vi vilka vi inte vill möta i en eventuell VM-final på söndag.
* Senaste nytt i banden mellan Stockholm och Örebro står beskrivna
här. Det tycks alltså som om relationen är lika frostig som den på annat håll, mellan Stockholm och Jönköping. Här klipper vi banden till våra svenska städer, ett efter ett!

Kommentarer
Postat av: Riggan

Lugnt finland spöar skiten ur de där griniga äckliga ryssarna!

2007-05-11 @ 16:31:27
Postat av: Maggan

Jävlar i min låda! Du fick ju rätt också - skillat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback