Portar mig själv från biljardlokalen

Biljard måste ju seriöst vara den mest bajsnödiga sport som finns. Besöker du ett biljardställe, som jag gjorde i kväll, får du ju räkna blint med att bli råägd på alla tänkbara sätt, i alla fall om man är så råusel som jag.

Men inte nog med det. Innan du ska skjuta iväg bollen måste du råanalysera varje tänkbar vinkel och beräkna varje centimeters påverkan på utfallet. Som när du ska putta i golf. Spelar man fyra stycken går det segt, det är tråååkigt - och det går dåligt för mig i en sport, vilket väl aldrig händer annars (fyllesimning undantaget).

Åtta kvällar i veckan sitter jag hellre framför datorn och runkar än beger mig till en svettig, svenning biljardlokal, där stilnivån för övrigt är så skrattretande att man känner sig uppklädd i en pikétröja. Basta!

Sen var jag rätt trött i kväll också. Det kanske spelade in. Och gjorde att jag gnällde värre än när Helene är i sitt esse. Och då, ska ni veta, är det fara på taket. Eller hur, miss Göteborg? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback