Babben vs. Jay

Sitter och zappar lite förstrött på teven såhär på nattkvisten och hamnar framför reprisen av Babbens teveshow. Det måste vara det svennigaste programmet vi har. "Landet runt" ligger väl i samma liga, men ni förstår vad menar:

Svennig programledare (nej, folkkär heter det visst!), svennig publik som skrattar åt varje "lustighet" programledaren tar sig för (och när de inte gör det vet man att "lustigheten" är riktigt tråkig!) och svenniga gäster. Jag menar, Filippa Reinfeldt, Peter Jöback och Lill Lindfors som gäster i programmet jag glimtar till på medan jag sitter här vid datorn - kom igen?! Det är väl sånt som Cathrin (Elenas mamma, som för övrigt dissat min blogg till förmån för Ugglas dito - känns ju ... eh bra ...) sitter och fnissar åt i tevesoffan. ;) Och nej, hon behöver nog inte vänta länge innan någon av hennes favorit - Tommy Nilsson och Tomas Ledin - dyker upp i Babbens soffa. Svennigt, som sagt.

Men, en programpunkt har dem som verkligen tilltalar mig: "Heta stolen". Det går ut på att gästen sätts på en stol framför en grupp bestående av fyra komiker, som under fyra minuter ska göra saker för att få denne att skratta. Göran Gabrielsson (ni vet, kungen av Göran Persson-imitationer) och Maria Möller ("Carola"!) är alltid med och då sitter jag faktiskt och skrattar. Högt.

Zappar vidare och hamnar framför Jay Lenos talk show-motsvarighet. Där har vi en man som blivit framgångsrik trots - inte tack vare, skulle jag säga! - sitt underbett. Det inger visst hopp, även om mitt ryker nästa höst på operationsbordet. Och när jag tittar på när han drar sina skämt i början av programmet inser jag att det - fortfarande - är en viss skillnad mellan svensk och amerikansk teve. Det är i sanning en beklämmande stor skillnad. Fuck SVT!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hur kunde du veta att jag faktiskt sitter och fnissar åt detta program? Förra veckan var MAGNUS UGGLA med i Babbens program och det var riktigt roligt. Agneta Sjödin ( Vilken jag kunde vara utan ) och Gunde Svan gjorde Uggla sällskap. Gunde har en viss typ av humor som jag uppskattar. ( lite torr kanske ). Har du kikat in på Magnus blogg ännu? magnusuggla.nu
Den är riktigt bra. Din blogg är också bra Maggan, men du skriver alldeles för sällan.

2007-10-10 @ 21:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback