Jag har en enkel lösning på ett banalt problem

När man umgås med Helene och Elena är det ju inte ofta man blir särdeles stolt över sina kompisar (*blink blink* *kärlek*), men från Hannas blogg hämtas följande som gjorde mig alldeles varm i kroppen:

"Idag fick jag ett brev från CSN; "CSN beslutar att du får studiebidrag för gymnasiestudier läsåret 2007/2008." Jo men det var ju bra. En liten petitess bara; jag studerar inte på gymnasiet. Det är såhär det blir när man börjar ett år tidigare antar jag. Skattebetalarna kan dock gott få behålla de tusenlapparna och bidragsfusk är liksom inte min grej. Saken är den att jag måste överklaga beslutet skriftligt. Tack så jävla mycket. Skicka en massa papper och skit bara för att jag inte vill ha bidrag. Det är en riktigt liten bidragshåla till land vi lever i."

Duktig flicka! En grej bara: finns det något kryphål man kan utnyttja för att föra över det där lilla studiebidraget till ett personkonto tillhörandes en Johan Magnusson? Till mitt försvar - och för att inte få "Sosse" stämplat i bläck i pannan - vill jag tillägga att jag inte någon gång fått tillgång till mitt månatliga barnbidrag/studiebidrag då detta i stället satts in på kontot som upprättades efter arvet från pappa. Kan det kanske vara okej då? Snälla?

Kommentarer
Postat av: Hanna

hm.. nej.. tyvärr. den går jag inte med på. fast nu blev jag påmind om att jag faktiskt måste klira den där skiten.. får bli i helgen. dumma dumma csn.

Postat av: Hanna igen

är det förresten bara jag som aldrig tänkte tanken på att ta cashen? är jag då duktig moderat eller är jag en räddhågsen tönt som inte vill åka fast? jag röstar på det förra.

2007-10-31 @ 23:37:29
URL: http://meyersjerold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback