Reflektioner från en söndag

I dag var en sån här dag ... folk var snälla mot varandra. På Vi skulle jag köpa Sossebladet och en påse kanelgifflar och killen som stod före mig hade ganska mycket i korgen, så han frågade helt sonika om jag ville gå före honom med mina två varor. "Tack" sa jag.

På Odenplan i väntan på bussen hade jag lagt ifrån mig mina tidningar ovanpå en papperskorg för att röka. Ett äldre par såg den ligga där och sneglade på framsidan. Jag hade mina hörlurar på mig och hörde inte ett dyft, men de pekade på mig och undrade sen om det var min tidning. "Ja, det är det" sa jag, och fortsatte: "... men ni kan kolla på den. Det är lugnt." "Vi ska bara titta på framsidan" urskuldade de sig. "Ja, gör det. Passa på att läsa nån artikel också. Det hinner ni; SL:s bussar går ändå aldrig i tid". Och så fnissade vi lite. Och visst hann de läsa, både en och två och tre uppslag. Och jag läste om den kommande, fantastiska(?) Kentskivan i Punkt SE så längre. Om tio dar kommer den.

Och när vi skulle gå av bussen vinkade vi glatt åt den lätt uppstressade busschauffören att inte tänka på oss som gått över utan att köra på förbi övergångstället.

Det är de små sakerna som gör det, en söndag.

Kommentarer
Postat av: Meyers Jerold

Jag vill upplysa om att orden fantastisk och Kent-skiva i samma mening är självmotsägande...

Postat av: Riggan

Quoted for truth. Har bara hört singeln, och den känns tam och talanglös..

2007-10-09 @ 10:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback