Reflektioner från jobbet

Samtidigt som detta skrivs ringer jag till folk här på jobbet. Dessa samtal är ju ibland bedrövligt tråkiga, men förvånansvärt ofta väldigt, väldigt roliga. De automatiserade telefonsvararna som med datastyrd röst försöker få till en sammanhållande text skulle jag kunna skriva många roliga inlägg om: "Hääj. Du ... HAR ... ko-mmit till rössst-brev-lå-dan som tillhör ..." Äh, fan, det kan aldrig bli lika rolig i skriven form som när man upplever det själv!

De lite mindre medie/IT-bolagen är alltid roligast att ringa. Där är det inte så noga med seriositeten och vilket intryck man förmedlar hos den som ringer. Såhär lät ett samtal:

"Hej och välkommen till ---!"
"Ja, hej jag söker ---"
"Ja, du det vettefan var han tog vägen. Jag tror han drog ut precis, a.k.a. Elvis has left the building!"
"Okej ... men då återkommer jag. Hej!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback