Men nej, jag ska inte börja plugga till lärare för det

Vad jag gjorde i går? Jag var lärarvikarie på min gamla högstadieskola!

Storyn bakom är att jag träffade min härliga gamla data- och musiklärare på stan och eftersom det här var innan allt med mitt nuvarande jobb var klart, droppade jag att jag letade jobb och hörde med honom om de behövde någon hjälp på skolan. Och det hade han - förståeligt nog, kanske - inte den blekaste om, men han uppmanade mig att skicka in kontaktuppgifter o.s.v. Så det gjorde jag och i förrgår ringde dem och undrade om jag kunde. Bingo!

Mitt nuvarande jobb går bra, men är bara deltid och är ju ett sånt jobb som man inte kan sitta med åtta timmar per dag fem dagar i veckan. Därför var vikariegrejen ett utmärkt komplement.

Jag jobbade 8-14 på skolan, satt 14.30-16.30 på mitt försäljningsjobb och var domare 18-22. Lite trött efter det! Men Café 60 med Cupcake och avsmakning av deras nya pastameny (cannelonin var sådär) gjorde susen.

Vad jag ska göra i dag? Vara lärarvikarie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback