Pretentiöst meddelande till världen

Fredagkväll. Vad gör ni allihopa? Super er redlösa på vin på en veranda i förorten? (Helene) Dansar för er själva framför spegeln? (Kajsa) Träffar danska prinsar i Köpenhamn? (Elena) Sitter i möte? (Dennis) Jobbar på Gröna Lund fastän det är höst? (Emmy)

Jag ska inte nedvärdera mina käraste ägodelar (nej, inte mina balls - mina vänner), men jag vill bara deklarera till världen hur mycket jag trivs med att sitta på Café 60 helt ensam en sån här fredagkväll med en splitterny laptop, lyssna på bögbandet We Are Scientists, dricka en kopp kaffe, Facebooka lite, dricka en kopp till, titta på människor, titta på tjejer, titta på killar, bli kissnödig av all kaffe - ja, ni vet. Eller nej, ni vet inte alls, för ni är såna där rädda själar, som inte kan sätta er ensamma på ett fik utan att skämmas. Jocke vet kanske, för han hänger på Café 60 för jämnan (vettig pojk, det där). Fast i dag har jag redan sett honom här en gång, med Christian. För det är ju inte första gången jag är här i dag. Det är tredje.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: siri

1. jag tycker synd om elena som kommer att bli nerslagen av danskarna när hon hurrar om vi gör mål. 2. jag jobbade också på gröna lund fastän det är höst idag 3. jag skulle ha slutat klockan 10 men jag tjatade om att få gå tidigare så nu är jag hemma och ska se matchen - woho!

2007-09-08 @ 18:26:49
Postat av: Jocke

Jag måste säga att jag är ytterst vettig.
Och att våga fika/äta middag/umgås ensam är oerhört viktigt. Basta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback