Våga inte fråga om inflyttningsfest!

Sedan några timmar tillbaka har jag landat på säkrare mark. Borta från helvetet på jorden (hemma) och nu känner jag mig bokstavligt talat som hemma i min morbrors lägenhet. Den ligger i Ekhagen, nära Naturhistoriska, och faktiskt i utkanten av Östermalm. Just den lilla detaljen känns, som ni som känner mig säkert förstår, riktigt bra! Det här blir hemma två månader framöver och sen får vi se vad vi gör då. Kanske bor jag kvar, kanske flyttar jag till egen bostadsrätt. Det tycker min morbror att jag ska göra, i alla fall.

Omgivningarna är inget att klaga på, egentligen. Men. Och det finns ett Men. Det stående skämtet när jag bodde i Bromma var ju att det låg så långt från stan att jag bodde "bortanför kohagen". I dag skulle jag ragga vuxenpoäng och gå till ICA för att handla det jag behövde till mig själv i form av mat. Vad tror ni jag ser efter ett par, trehundra meter?? En fet jävla kohage! Jävla piss i Mississippi också! Inte coolt.

Så nu är jag bitter. Faan, allt kändes ju så bra ...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Härligt! Inflyttningsfest? :D
Vad gör du på måndag? Jag ska klipa mig, vill du se någon lida av ångest och obehag så kan du träffa mig efteråt!

2007-09-01 @ 19:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback