På Siris begäran: Melodifestivalnoteringar!

Ni såg den i lördags, såklart! Melodifestivalen! Och det fanns ju inte på kartan att "Mr Can't Take A Step Without A Scarf Around My Neck" och den alltmer motbjudande frikyrkodivan skulle missa finalen. Och det var naturligtvis då de gjorde det!

Men när Sanna lästes upp som första finalbidrag anade jag att något var på gång. För naturligtvis väljer ju SVT ordningen på vilka som läses upp för att öka spänningen. Att de läses upp slumpvis är ju bullshit. Och när Sanna och inte Carola/Andreas lästes upp först anade jag som sagt något, eftersom det hade varit korkat av SVT att inte läsa upp dem första, om de gått vidare. Jag menar: Hur troligt kändes det egentligen att Rongedals slagit dem?

Jag grät för övrigt när Sanna sjöng. Det var årets mest sentimentala schlagermoment. Hittills, är väl bäst att säga. Jag grät inte när Rongedals drämde av sin lysande dänga - jag njöt. Och jag grät inte när Ola gjorde som bara Ola kan. Jag dreglade.

I natt surfar jag runt på måfå, väl medveten om att jag ska infinna mig på jobbet om sex och en halv timme. Borka Borka-Nicole från i lördags (ni vet Ms Britney Look Alike, som hade en bra låt, men inte kunde uttala ett enda svenskt ord rätt och inte heller träffa en enda ton) fångar mitt intresse. Ni hörde ju hur hennes svenska var. Nu kan ni läsa den också, eftersom hon begåvats med
en blogg på Aftonbladet.se. Och det är dagens roligaste!

Utdrag (från när hon ligger och pratar med en kille i telefon när hon inte kan sova):

"han försöker att hjälpa mig, prattar med mig men  jag inte lyssnar... my head is spinning! oh yeah!i m freakin out big time!lol

jag försöker att tänka positivt!mamma kommer om 2 dagar!!!min familj kommer! min skivbolag hjälper mig!mina producenterna, mina vänner som jag har här, min svenska familj här..et är inte så dåligt eller hur?

och sen kommer jag ihåg vad min vän klass sa " folket är inte där för dig. du är där för folket. du måste vinna folket och göra din bäst att vinna dina fans you are an entertainer!!"

jag ler...och kramar min lite teddybear!

Entertainer? Nja. I så fall för att man kan skratta åt dig. Sopa. Mohaha.

Vad noterade ni från kvällen?


Kommentarer
Postat av: Helene

haha, sjukt kul. min nya favoritblogg!

2008-02-18 @ 11:41:33
Postat av: siri

tack tack! jag tycker att öststatslåten var charmig, vi borde verkligen ha någon sådan eller kebabpizza för att vinna lite röster från andra länder än norge och finland för hur långt räcker det lix!!

2008-02-18 @ 12:33:10
Postat av: Per Ali Hussein

ÄNTLIGEN!!!
Hemlandstoner ... Jag håller helt med Siri; Det hade varit sjukt härligt, kul, jag vet inte vad, om 2:a Generationen gått vidare. Vilken jävla spark i arschlet på pretto schlager-Sverige.

"Älska alla dina kvinnor"

2008-02-19 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback