Det nalkas en tävling

Om ungefär en månad får ni ursäkta: jag blir inte riktigt mig själv för en stund. Schlagerslaget drar i gång och jag sitter som klistrad framför teven några lördagar i sänder.

I dag presenterades jokrarna och nu är listan komplett. Såhär går det!

1-2: Direkt till final. 3-4: Till Andra Chansen. 5: Utslagen i programmets andra omgång. 6-8: Utslagen i programmets första omgång.

Deltävling 1 | Göteborg, den 9 februari 2008
1. E-Type & The Poodles.
2. Amy Diamond.
3. Christer Sjögren.
4. Velvet.
5. Suzzie Tapper.
6. Michael Michailoff.
7. Face-84.
8. Brandur.

Deltävling 2 | Västerås, den 16 februari 2008

1. Johnson & Häggkvist.
2. Sanna Nielsen.
3. Ola.
4. Lasse Lindh.
5. Rongedal.
6. Andra Generationen.
7. Alexander Schöld.
8. The Nicole.

Deltävling 3 | Linköping, den 23 februari 2008

1. BWO.
2. Patrik Isaksson & Bandet.
3. Eskobar.
4. Ainbusk.
5. Frida feat. Headline.
6. Thérèse Andersson.
7. Caracola.
8. Mickey Huskic.

Deltävling 4 | Karlskrona, den 1 mars 2008

1. Charlotte Perrelli.
2. Linda Bengtzing.
3. Niklas Strömstedt.
4. Nordman.
5. Sibel.
6. Fronda.
7. Calaisa.
8. Daniel Mitsogiannis.

Det känns som att fältet blir starkare och starkare för varje år som går. Kapacitet att vinna, om låten är den rätta, har ett tiotal bidrag. Och apropå låt är det ju svårtippat när man inte hört ett dyft. Stora favoriter för mig är Carola & Andreas Johnson, BWO och Charlotte Perrelli. Sen ska det bli roligt att se Eskobar, Amy Diamond, Fronda, Ola och (den förmodade) plojlåten som Andra Generationen väntas göra. 24 dagar kvar!


Kommentarer
Postat av: Helene

Nu får du ursäkta mig men jag förstår inte riktigt. Att kolla på film en fredag är inte okej, men att sitta hemma typ TIO lördagar i rad och glo på Sanna Nielsen och Christer Sjögren är? :P

2008-01-15 @ 22:52:16
Postat av: Maggan

Ingen hade varit gladare än jag om denna förbaskat underbara tävling avgjorts på typ en onsdag (eller söndag?), men nu får man ta skiten, medan ni gör ett aktivt val och vill ha filmkväll en fredag. Däri ligger skillnaden!

Postat av: Riggan

F-f-f-faggottävling.

2008-01-18 @ 13:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback