"Min lilla älskling lekte för länge i den smutsiga vattenpölen. Tror du man kan kemtvätta detta?"

Lyssnade på P3 Populär i morse, samtidigt som jag hjälpte till på mammas jobb. Hon arbetar på en organisation där många medlemmar är äldre och det man kunde konstatera när jag kollade igenom medlemslistorna var att jag inte kunde hitta ett enda utländskt klingande namn bland alla 2500 jag arbetade med. Inget sagt om den saken. Bara ett konstaterande. (Jävla rasistorganisation!!)

P3 Populär, ja. De hade ett reportage om en skånsk kvinna som drev världens största klädmärke - för hundar. Hon berättade om sin egen favorit bland de plagg hon tagit fram under de tre år märket funnits. Det var en jacka som rymde 2000 kristaller, som hon hade sytt på förhand, en och en. Priset? 20 000 ... dollar.

Jag blir äcklad när jag får höra om den sidan av modebranschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback