Schlagerfebern inte övergående

Sitter och lyssnar på Charlotte Perrellis låt Hero från i lördags (hur jag fått tag på den får bli min lilla hemlighet - herregud, jag har väl knappt några hemligheter för er längre!) och blir gråtfärdig av lycka. Den är så bra!

Nu ska vi i och för sig klara av en "Andra Chansen"-omgång på lördag också uppe i Kiruna innan Globen intas den 15:e. Men det enda man bryr sig om där är ju Androlas kamp mot svenska folket för att se om de blir bort- eller framröstade. Och i vilket fall är "One Love" inte årets bästa låt. (Och det är inte Olas heller, så i hans fall får jag nöja mig med att titta och le fånigt.) Nej, mina favoriter är i stället, i rangordning:

* BWO. Dregel dregel (Martin). Och Alexander och Martina är båda så jävla coola. Och dansen! Och låten! Shit pommes!
* Charlotte Perrelli. Men byt klänning!
* Rongedals. Alltigenom underbara.
* Christer Sjögren. Skratta eller gråta? Skratta.
* Sanna Nielsen. Skratta eller gråta? Gråta.
* Linda Bengtzing. Linda är Linda är Linda är Linda.
* Amy Diamond. Inte dålig, men inte bäst heller.
* Frida feat. Headline. Inte dålig, men inte bra heller.

BWO ftw alltså! Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Viktor

Helt fel, här är rätt ranking:

1.

2008-03-05 @ 08:59:45
Postat av: Viktor

Fan, mitt inlägg försvann av någon underlig anledning, hade gjort en jättefin lista. Pallar inte skriva om.

2008-03-05 @ 09:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback