Reflektioner från en stängd dörr

* Ååh, vi var nära att komma in på nattklubben 2.35:1 på Berns i går. En enda vakt precis i ingången till själva klubben i källaren som bara stod där och krossade alla våra förhoppningar om att slippa Matsalsrummets 50+-are och andra dregg. Bittert.
* Fast gratis öl, vin och gin gör ju sitt till också. Det var och är vi nog alla tre överens om.
* Dennis tycker inte att någon kan känna sig kränkt på internet, typ av kommentarer man får på sin blogg. "Lite får man väl tåla" säger han. En sann människovän och humanist!
* Samme Dennis har fått ett jobb. Ett till. Han har typ fyra nu. Jag har inget. "Fotbollsdomare" är liksom inget yrke. Det är på hans gamla jobb, på Skattebetalarnas förening, han jobbar. Han sitter och ringer runt till bidragsgivare och ställer en fråga till dem: "Vilken skatt tycker du att det är viktigast att vi på Skattebetalarnas förening arbetar med?" Svarar personen då "Fastighetsskatten" antecknar Dennis det, säger "Okej, då får jag tacka för din tid, ha en trevlig kväll" och lägger på luren. För detta får min käre vän 125 kronor i timmen... Det är inte det att jag är bitter, men ... 125?
* Det är inte ofta man stöter på en tolvpoängare. Men det var hon! "Twelve points goes to ..."!
* Fekke kan vara det fulaste ordet i svenskan. Och det konkurrerar med "Schleven" som det fulaste smeknamnet. Vilket som är det otvivelaktigt fulaste "tjyv"/"snattar"-ordet vet ni ju redan. 
Aight?
* I träningsmatchen jag dömde i går blev det fem varningar och en utvisning. Det var derby, behöver jag säga mer?

* Jag saknar min enda, riktigt sanna vän.
* Helene hälsade i ett sms från klockan halv sex i morse när hon satt frukost att "morgonstund har guld i mun... NOT" På något konstigt sätt förstår jag henne.
* Sitter och lyssnar på gamla "Melodifestivalen Junior"-dängor. Just nu är det Benjamins "Hej Sofia". Det svänger! Du borde prova och ladda ner lite barnschlagerdängor, Christian!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback