Reflektioner från en aktiv dag

* Squash på boll- och racketspelet i skolan, där man slog på allt som rörde sig och i bästa fall även på bollen. Jag har spelat förut och det var kul att spela den här gången också. Särskilt när man vann hela tiden. Ödmjuk is my second name, det vet ni.
* Direkt efter squashen första korpmatchen för året, mot Petrograd Pistons. Stabil 7-2-seger som borde varit minst dubbel så stor och med en nolla i insläppta mål-kolumnen. Detta eftersom motståndarna bara var fem stycken på plan mot våra ordinarie sju, men två dundertavlor av mig (svårt att stå i mål när man aldrig får några skott på sig och sedan får två väldigt plötsliga) gjorde att nollan sprack. På allmän (eller i alla fall på Miches) begäran ska jag också publicera att det är Miche som är Söderberga Utd:s storstjärna och pådrivare. Fast "Lunkan" håller nog inte med. Men det skiter vi i!
* Följaktligen har jag varit rätt slut hela kvällen.
* Dennis är bitter. Igen. Anledningen är att han går på en sosseskola - Globala Gymnasiet - som inte är lika fin och populär som Södra Latin, som enligt Metro i dag är Stockholms populäraste sett till antalet elever som söker en plats på skolan per plats som skolan har. Jag tröstar honom med att Södra Latin också är sossig. Jättesossig till och med.
* Snart börjar studentskivorna! För vissa har dem redan börjat - inte för mig. Något att se fram emot, följaktligen!
* Härmed deklareras att jag har för avsikt att skolka från varenda Allmän Språkkunskap-lektion som återstår fram till studenten. Tänk att ett ämne kan vara så tråkigt? Jag trodde inte det gick!
* Fuckar upp skolan? Jag?
* Till sist gratuleras Linda som värdig medlem av
Familjen.

Kommentarer
Postat av: Dennis

*Tänka sig. Vad snabbt det gick att läsa detta inlägg.
*Det gick nog så snabbt att läsa inlägget för att det är i punktform.
*Jag frågar mig om punktform verkligen är det bästa sättet när man ska förmedla något i en blogg.
*Det enda argumentet för att skriva i punktform är att det är lättare att läsa, eftersom allt är kortfattat.
*Ställer mig tveksam till om en blogg verkligen blir bättre av att vara kortfattad. Är inte poängen att det ska finnas mycket saker att läsa?
*Annars har jag inga syn>punkter<.

2007-04-18 @ 23:38:54
Postat av: Helene

Go Dennis!

2007-04-19 @ 15:12:13
Postat av: Cathrin

Nej Maggan nu får du skärpa dig. Du berättar bara om hur trött du är hela tiden. Gå och lägg dig tidigt och sov ut och sen kan du återgå till att bli den "gamla vanliga" Maggan som skriver roliga och intressanta saker. Jag oroar mig för hur det ska bli när alla studentskivorna börjar, hur trött blir du inte då? Fast det kanske bara är bra då kan man i alla fall läsa lite fylle sladder från dig

2007-04-19 @ 15:44:53
Postat av: Elena

Dennis 4 president!

2007-04-19 @ 22:47:38
Postat av: Maggan

Dennis; :)
Cathrin; Ska försöka. Både att sova och att blogga (bättre). Man kan inte vara intressant(ast) varje dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback