Lillebror blir Stor i dag

Jag säger (nästan) som en viss Håkan: "Lillebror, du blir inte som jag när du blir stor!" Lillebror blir stor i dag på sin studentdag. Han sprang först ut från skolan, hördes mest när de allihopa tillägnade en sång till sin rektor och hissades högst av släkt och vänner. Jag skämdes bara nästan.

Det är en stor dag i dag för min lilla bror. Och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka. För drygt ett år sedan var det jag som stod där på skolgården: glädjestrålande, i eurfori - och med en strupe som suktade efter champagne. Vad har jag gjort under det här året?

Jag har rakat av ett halvtidsjobb och börjat på ett annat, planlagt för ett projekt som sedan aldrig sjösattes, startat en egen herrmodeblogg, blivit ett klubbkid (enligt vissa), minglat, nätverkat, fått två frilansuppdrag för herrmodetidningar (hittills, är väl bäst att säga) - och upplevt snart sagt varenda jävla dag som roligare än pinan det innebar att gå i skolan.

Många frågar mig när jag ska utbilda mig. När jag ska ta steget vidare till random universitet eller högskola. Men, som det känns nu, så kommer det aldrig hända. Jag vill gå den långa vägen till mina höga mål - och ett år efter den galnaste dagen i mitt liv känner jag att jag redan är på god väg.

Och det där som står överst är inte drygt. Det berättar bara att vi är olika, jag och Anders. Och tur är väl det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback