Några rader efter rökpausen

Det är inte en riktigt lika sen kväll i Skogen. Och det är en frisk kväll. En sån kväll när man egentligen vill röka Marlboro Menthol och inget annat. Men jag drar extra djupa bloss i stället.

Molnen flyter över himlen på ett mäktigt sätt. De ser ut som rök från en fabrik och rör sig så fort att man för en stund glömmer att det är jorden och inte dem som rör på sig.

I huset mittemot gör sig folk redo för sängen. Tycker ni inte som jag att det är "roligt" att titta in i många olika lägenheter samtidigt? Att se vad så många olika människor har för sig - och diskret kunna överblicka allt över en cigg från ett fönster. Jag kommer aldrig glömma just en sådan kväll när en uglyyy brud  stod i underkläder och råkade få syn på mig. Va' förskräckt hon blev! Och frågan är om inte jag blev ännu mer uppriven över att ha blivit påkommen med att sitta och "titta" på henne. Hua!

Det är lite Magnus Carlsson och lite Danny på laptopen i kväll. Som för att spinna vidare på en bra måndag - att lättare komma i stämning inför veckans äventyr. Jag tänkte köra Finlands hårdrockslåt "Missä miehet ratsastaa" från Eurovision i år också, för att blanda upp lite. Men, de skriker ju så förbaskat i de där hårdrockslåtarna! "Homo"-jag kommer ju ur stämning liksom!

Kommentarer
Postat av: åsa

fan, fulgubbevarning maggan! jag har en ca femtioårig granne om varje sida om huset och just pga av såna som dig kan jag inte springa omkring som jag vill. det är hårt att leva

2008-06-24 @ 21:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback